Electrowinkel biedt geen service

Lang geleden, nou ja, een jaar of 9 geleden, wilde ik gaan filmen. Vooraf nooit gedaan, maar ja, een babytje moet je filmen. Lang gezocht, uiteindelijk besloten in een gerenormeerde winkel te shoppen in de stad. De camera is na een jaar of 3 kapor gegaan, het scherpstellen lukte niet meer, alles was en bleef wazig. Voor en dure JVC camera van 1200 euro (de euro was net ingevoerd in 2002), mag je verwachten dat die langer meegaat dan drie jaren. Terug naar de winkel dus. "Nou ja meneer, daar kunnen wij ook niets aan doen. Repareren kost euro's en hij is uit de garantie. U kunt het bij JVC proberen? Fout. Als winkel hoor je het geleverde product te repareren ook na de garantietijd en anders te bemiddelen richting fabrikant. Nee, ik moest maar zelf naar JVC mailen en schrijven om iets gedaan te krijgen, reparatie of een deel van het geld terug." Dat heb ik gedaan, en inderdaad uiteindelijk een (klein) deel van het geld terug gekregen. Dat was ook meteen de laatste keer dat we elektronica gekocht hebben in een echte winkel, want voor de service hoef je het blijkbaar niet te doen. Sindsdien gaat alles online (tv's, computers, fotocamera's, nintendo, printerinkt, printerpapier, dvd's, boeken, kabels, geheugen, harde schijven, dvd-recorders, digitale tuners enz enz.).