Telecombedrijf KPN (2010)

Ik bestelde een nieuwe telefoon, want mijn abonnement was bijna verlopen. Via internet een smartphone besteld en die wilde maar niet geleverd worden. Meerder malen koeriers aan de deur, die geen telefoon wilden afleveren omdat er niet de juiste informatie op stond (fout van KPN, niet goed gekeken). Na een paar keer thuisblijven voor een koerier die toch alles weer meenam, en na wat telefoontjes en mails, bleek de levertijd belachelijk lang te worden. Na anuleren van de aanvraag bij KPN heb ik bij Vodafone de telefoon besteld en ook daar het abonnement genomen. Een weekje of wat later stond een koerier op de stoep met de bij KPN aangevraagd (maar niet bestelde) telefoon. Ik heb niet getekend voor ontvangst en de koerier heeft de smartphone weer netjes meegenomen. Niets aan de hand zou je zeggen. Wat schetste mijn verbazing, een paar weken later werd de geretourneerde smartphone op mijn rekening gecrediteerd, maar ik had nooit een bestelling geplaatst noch een betaling gedaan. Tot op heden niets meer van gehoord. KPN, bedankt voor het gratis abonnement voorafgaand aan de niet-levering van mijn nieuwe telefoon. Dat is nog eens bellen met winst. Misschien had ik het KPN moeten melden, maar ik had gewoon ook geen zin in alweer die ingewikkelde telefoontjes met de service desk: "wat, u wilt geld teruggeven?"